Vizyon ve Misyonumuz

VİZYON VE MİSYONUMUZ

Jeoloji Mühendisliği Bölümü, bilimin gelişmesine katkıda bulunmak, bölgenin ve ülkemizin teknik ve ekonomik kalkınmasına yardımcı olmak amacıyla lisans ve lisansüstü eğitim programlarıyla temel ve uygulamalı araştırmalar yaparak öğrencilerine genel ve mesleki eğitim vermektedir. Bu amaç doğrultusunda bölümümüz, "Jeoloji Mühendisliği" ile ilgili konularda problem tanımlama, probleme çözüm üretme, bir ekibin parçası olarak çalışabilme ve liderlik yapma gibi özellikler gerektiren ortamlarda çalışabilecek mühendisler yetiştirmeyi ilke edinmiştir. Bu çerçevede program, öncelikle bölgemizin kaynaklarının araştırılması ve kalkınmasına yönelik insan gücünü yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bu konularda çalışacak mühendislere ülkemiz çapında da gereksinim olduğu göz önüne alındığında kurumumuzun amaçlarının bölgenin ve ülkenin ihtiyaçlarıyla uyum içerisinde olduğu açıktır. Doğrudan kurum özgörevinde yer almamakla birlikte mezunlarımızın mutlu ve başarılı bir yaşam sürmeleri de bölüm hedeflerimiz içerisindedir. Vizyonumuz, ülkemiz ve dünyadaki diğer Jeoloji Mühendisliği bölümlerindeki seviyede eğitim kalitesi vererek, verdiği eğitim-öğretimin ürettiği bilgi ve teknolojinin ulusal ve evrensel kalkınmaya belirgin katkılarda bulunacak bir bölüm olmasıdır. Misyonumuz, yer kürenin yapısı ve evrimini anlamaktan yola çıkarak; Doğal kaynakların ortaya konması, Doğal afet zararlarının en aza indirmesi, Doğal çevrenin korunması, Mühendislik uygulamarına temel oluşturan jeolojik ortamların incelenmesi, konularında çalışmalar yapan, evrensel ve güncel bilgi ile donatılmış, disiplinler arası çalışma becerisine sahip, yaratıcı jeoloji mühendislerini ve araştırıcıları yetiştirmek, konusunda uzman akademisyen kadrosuyla özgür araştırmacılar yapmak ve sonuçlarını yayarak paylaşmak; Uygulayıcı kuruluşlar ile işbirliği yaparak, kamu ve endüstriye bilimsel destek sağlamaktır.

Adres

Balıkesir Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Çağış Kampüsü

İletişim

0-266-612-1194
jeoloji@balikesir.edu.tr

Bizi Takip Edin: