Program Hakkında

TARİHÇE

Pazarlama programı 1981 yılında kurulmuş, Dünya Bankası Endüstriyel Eğitim kapsamına alınmış ve öğretim elemanlarımız YÖK -Dünya Bankası II.Endüstriyel Eğitim Projesinde İngiltere de eğitim almışlardır. Yüksekokulumuz 1994 yılında Kampüs alanında eğitimine devam etmiştir. PAZARLAMA bölümü olan adımız 2010 yılında İKMEP kapsamında yapılan değişiklikle akademik anlamda bölüm başkanlığı hüviyetini kazanarak, bölümümüzün adı “PAZARLAMA VE REKLAMCILIK BÖLÜMÜ” şeklinde değiştirilmiştir. Bölümümüzde 1. Ve 2. Öğretim olarak eğitim verilmektedir. Pazarlama ve Reklamcılık bölümümüz Ülkemizdeki meslek yüksekokulları arasında seçkin yerini korumakta ve çağdaş eğitim anlayışı içinde üstün yetenekli elemanları yetiştirmektedir.

KARİYER OLANAKLARI/İSTİHDAM OLANAKLARI

Program mezunları, çok geniş iş olanaklarına sahiptirler. Mezun olan öğrencilerimiz işletmelerin üretmiş oldukları mal ve hizmetlerin etkin bir şekilde pazara sunulabilmesi için, gerekli planlama ve uygulamaları gerçekleştirebilecek, değişen pazar şartlarının gerektirdiği mesleki bilgi ve becerilerle donanmış, ülkemiz işletmelerinin pazarlama ve satış uygulamalarında ihtiyaç duydukları meslek elemanları olarak iş bulabilmektedirler.

Programın mesleki ders grubunda bulunan dersler sayesinde öğrenciler programda bulunan yoğun pazarlama derslerinin yanı sıra kendilerini ekonomi, dış ticaret, halkla ilişkiler, reklam gibi konularda da geliştirebileceklerdir. Pazarlama mezunları iş dünyasında özel sektör veya kamu kesimi de dahil olmak üzere bütün işletmelerde pazarlama, satış, bankacılık, sigortacılık, halkla ilişkiler, pazarlama araştırması, reklamcılık alanlarında, müşteri ilişkileri  departmanlarında sanayi ve ticari işletmelerde ara eleman olarak iş imkânı bulabilecekleri gibi sağlık sektörü, inşaat sektörü gibi sektörlerde ve reklam ajansları, danışmanlık firmaları gibi kurumlarda da çalışabilmektedirler.

KAZANILAN DERECE

Programı başarı ile tamamlayan öğrenciler, Pazarlama ve Reklamcılık Ön Lisans Derecesi alırlar.

KABUL VE KAYIT KOŞULLARI

Balıkesir Üniversitesi Pazarlama ve Reklamcılık Programı, Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav ile öğrenci kabul edilir. Bölüme TYT puan türünde öğrenci alımı yapılmakta ve bölümümüzde 2 yıllık ön lisans eğitimi verilmektedir. 

YETERLİLİK KOŞULLARI VE KURALLARI

Bir öğrencinin Pazarlama ve Reklamcılık programından mezun olabilmesi için, genel not ortalamasının (transkript) 4,00 üzerinden en az 2,00 olması, eğitim-öğretim programında yer alan zorunlu dersleri başarması, programda öngörülen diğer çalışmalarda başarılı olması, toplam 120 AKTS'lik kredi yükünü tamamlaması, ilgili yönetim kurulunca mezuniyetine kararı verilmiş olması gerekir.

SINAVLAR ÖLÇME DEĞERLENDİRME

Her öğrencinin dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70’ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav (vize) ve en az 1 yarıyıl sonu sınavına (final) tabi tutulurlar. Tüm sınavlar 100 üzerinden değerlendirip, ara sınavın %40'ı, dönem sonu sınavının %60'ı alınarak başarı notu belirlenir. Yarıyıl sonu sınavından en az 50 puan alma, ortalama olarak da 45’i sağlama zorunluluğu vardır. Başarı notu tabloya göre harfe dönüştürülür. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC ve DD notları şartlı başarılı notlardır. FF harf notu alınan ve başarısız sayılan dersler ilk açıldığı dönemde tekrar edilir.

BÖLÜMLER ARASI YATAY GEÇİŞ YAPILABİLECEK ÖN LİSANS PROGRAMLARI

Balıkesir Meslek Yüksekokulu bünyesinde yer alan diploma programları arasında veya diğer yükseköğretim kurumlarındaki eşdeğer diploma programlarına yatay geçişlerde uyulması gereken usul ve esaslar “Balıkesir Üniversitesi Kurum İçi Ve Kurumlar Arası Yatay Geçiş Yapılması Esaslarına İlişkin Yönerge’de (https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/61834) düzenlenmiştir.

Merkezi yerleştirme taban puanı (Ek Madde-1) ile yatay geçiş yapmak isteyen öğrenciler için, kayıtlı oldukları yıldaki merkezi (YKS) yerleştirme puanının, Üniversitemizde yatay geçiş yapmak istediği programların taban puanına eşit veya yüksek olması, ayrıca bu haktan daha önce yararlanmamış olması gerekmektedir. Yürütülecek işlemlere ilişkin usul ve esaslar ilgili web adresinde düzenlenmiştir.

BÖLÜMDEN DİKEY GEÇİŞ YAPILABİLECEK LİSANS PROGRAMLARI

Pazarlama Programı öğrencileri; iki yıllık ön lisans diplomalarını aldıktan sonra, ÖSYM’nin yapmış olduğu Dikey Geçiş Sınavına girerek çeşitli üniversitelerin 4 yıllık lisans programlarına geçiş yapabilirler. Bu program, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültelerinin İşletme, İktisat, Uluslararası Ticaret ve Finansman, Lojistik Yönetimi, Uluslararası İşletme lisans programlarına ve İletişim Fakültelerinin Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, Halkla İlişkiler ve Tanıtım lisans programlarına Eğitim Fakültelerinin Pazarlama Öğretmenliği lisans programlarına dikey geçiş yapmaya uygundur.

Ayrıca Açık Öğretim fakülteleri de tercih edilebilmektedir.

 

 

 

Adres
İletişim


Bizi Takip Edin: