2021
|
- PEKDAĞ, B., DOLU, G., ÜREK, H., & AZİZOĞLU, N. (2021). Exploring on-campus and in real school classroom microteaching practices the effect on the professional development of preservice teachers. International Journal of Science and Mathematics Education, 19(6), 1145–1166.
|
- Dolu, G. (2021). Are science education students sufficiently aware of “Covid-19”?, International Online Journal of Educational Sciences, 13(3), 824-837.
- Çirkinoğlu Şekercioğlu, A. G., & Yünkül, E. (2021). The effect of flipped learning on student attitudes towards physics course. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education (IJTASE), 10(3), 145-153.
- Kocakülah, S. & Önol, M. (2021). Anlam Oluşturma Yaklaşımına Dayalı Öğretimin Ortaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin Enerji Dönüşümü Kavramına İlişkin Kavramsal Değişimlerine Etkisi. Eğitimde Kuram ve Uygulama (EKU), 17(1), 20-38.
- BİLGİCAN YILMAZ, F., KARAKOÇ TOPAL, Ö., & ÖZ AYDIN, S. (2021). DNA Konusunun Web 2 0 Araçlarının Entegre Edildiği Laboratuvar Yöntemi ile Öğretimi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, 10(1), 52–71.
- Çoşgun, Ş., Varol, E., Ayverdi, L., ÖZ AYDIN, S., & KARAKOÇ TOPAL, Ö. (2021). LİSE ÖĞRENCİLERİNİN YARATICILIKLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ BALIKESİR ÖRNEĞİ. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 233–249.
- BENLİKAYA, R., Kahrıman, M., Yıldırım, M., & KARAKOÇ TOPAL, Ö. (2021).
5e öğretim modelinin kavramsal anlama düzeylerine etkisi: temas açısını etkileyen faktörler. Araştırma ve Deneyim Dergisi, 6(1), 34-50.
- Ürek, H. (2021). Fizik öğretiminde manyetik alan ile ilgili çalışmaların incelenmesi: Physics education örneği [An analysis related to the examination of the studies in physics teaching involving the concept of magnetic field: Physics education sample]. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi) [Science, Education, Art and Technology Journal (SEAT Journal)], 5(1), 51-63.
- Bostan Sarıoğlan, A., Şen, R. & Altaş, R. (2021). What do secondary school students think about experimental practices in science lessons taught in distance education? Journal of Educational Technology & Online Learning, 4(1), 193-214.
- Sarioglan, A. B., & Can, Y. (2021). Effect of open ınquiry based learning approach on the conceptual understanding of secondary school students, International Online Journal of Educational Sciences, 13(2), 432-446.
- Bostan Sarıoğlan, A., & Çelik, A. (2021). Sorgulamaya dayalı öğrenmenin ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin fikirleri üzerine etkisinin kelime ilişkilendirme testi kullanılarak belirlenmesi [Determining the effect of inquiry-based learning on secondary school 5th grade students‟ideas using word association test]. Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Dergisi (BEST Dergi) [Science, Education, Art and Technology Journal (SEAT Journal)], 5(2), 138-159.
- ÖZDEMİR, E., & KOCAKÜLAH, M. S. (2021). The Effect of Metacognitive Supported Argument-Based Learning Approach on Conceptual Change and Metacognition in Physics Education. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 15(1), 145–185.
- KOCAKÜLAH, M. S., Abacı, B., & KOCAKÜLAH, A. (2021). Bütünleştirilmiş STEM Etkinliklerinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının STEM Eğitimi Tutumlarına Etkisi. İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(2), 223–262.
- ÜREK, H., & ÇORAMIK, M. (2021). A Cross Sectional Survey about Students Agreement Rates on Non-Scientific Ideas concerning the Concept of Magnet. Journal of Turkish Science Education, 18(2), 218–232.
- BOSTAN SARIOĞLAN, A., & Şentürk Özkaya, Ö. (2021). Predict -Observe -Explain -Do Calculate Your Carbon Footprint Activity in Distance Education. Journal of Inquiry Based Activities, 11(1), 30–50.
- BOSTAN SARIOĞLAN, A. (2021). Development of Inquiry-Based Learning Environment Scale A Validity and Reliability Study. Malaysian Online Journal of Educational Sciences, 9(4), 27–40.
- BOSTAN SARIOĞLAN, A., DOLU, G., & YILMAZ, İ. (2021). Fen Eğitimi Konu Alanında Yayınlanmış Makalelerin İçerik Analizi Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi Örneği. Karaelmas Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(1), 101–119.
|